Znany z wielu powodów, w tym z tego, że jest ciężarówką transportującą pojazdy NASCAR, producent samochodów ciężarowych Volvo Class 8, Mack, jest najbardziej rozpoznawalnym producentem w branży transportowej.
Naprawdę nie ma niczego, do czego ciężarówki Mack nie są stworzone… Gdyby było jedno słowo opisujące Macka, byłoby to „praktyczne”.
Chociaż wielu rozpoznaje Macka ze względu na jego moc i zakres możliwości, Mack jest również znany z oferowania kilku funkcji, które zapewniają bezpieczeństwo kierowcy. Modele Mack zapewniają funkcję „pies stróżujący”, która ostrzega kierowcę o wszelkich błędnych kodach i zapewnia diagnostykę niezbędną dla każdego błędu. Jest to bardzo ważna cecha, ponieważ zapewnia kierowcy bezpieczeństwo, spokój ducha i ostatecznie pozwala uniknąć opóźnień w podróży. Podobnie jak Freightliner, Mack oferuje również zmniejszony hałas w kabinie ze swoich dźwiękochłonnych ścian.
W 2018 r. Mack sprzedał 40 000 ciężarówek w Stanach Zjednoczonych, co plasuje go na drugim miejscu w sprzedaży klasy 8 w 2018 r., a wraz ze wzrostem efektywności paliwowej jej modeli liczby te rosną.
Starszy wiceprezes Mack Trucks ds. sprzedaży i marketingu w Ameryce Północnej, mówi: „Klienci nadal kładą duży nacisk na poprawę efektywności paliwowej, szczególnie teraz, gdy widzimy, że ceny paliw stale rosną”.
Dzięki ponad 100-letniemu doświadczeniu w produkcji ciężarówek Mack jest zazwyczaj najbardziej kochany przez starszych kierowców ciężarówek, ale ma powody, aby nadal cieszyć się pozytywną reputacją w branży. Jeśli szukasz wszechstronnej jakości, nowoczesnej technologii i funkcji układu napędowego, Mack jest nadal najlepszy.
Szczyci się utrzymaniem bezpiecznych dróg zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Kampania „kliknij lub bilet” została okrzyknięta jako uratowanie ponad 5000 istnień ludzkich od czasu jej powstania 15 lat temu. Jednak uznaje się za wykroczenie cytowanie „braku zabezpieczenia pasem bezpieczeństwa” tylko wtedy, gdy „siedzenie” jest wyposażone w pas bezpieczeństwa. Łóżko typu pickup nie jest siedzeniem do wszystkich celów i celów i nie oferuje pasów bezpieczeństwa. W związku z tym osoba dorosła w wieku powyżej 18 lat nie może otrzymać mandatu za niezapięcie pasa bezpieczeństwa podczas jazdy na łóżku pickupa.
Chociaż prawo nie może nałożyć grzywny ani karać osoby za jazdę z pasażerami w łóżku lub samych pasażerów za jazdę z tyłu ciężarówki, kierowcy mogą podlegać innym reperkusjom. Wypadki są zbyt częste na drogach, ale niestety mogą mieć tragiczne konsekwencje dla niezabezpieczonych kierowców z tyłu pickupa. Pasażerowie ci mogą wnieść roszczenie z tytułu szkód medycznych i emocjonalnych przeciwko kierowcy pickupa i mogą powołać się na zaniedbanie. Roszczenie to może stać się bardziej złożone w sytuacjach, gdy kierowca jest pracodawcą i przewoził pracowników w trakcie ich zatrudnienia. Kierowcy zawsze narażają się na potencjalne roszczenia z tytułu obrażeń ciała po każdym wypadku samochodowym, ale rozległe szkody, które mogą ponieść pasażerowie po wypadku pickupa, mogą rujnować życie.
W ostatecznym rozrachunku nie nakłada się żadnych ograniczeń na możliwość jazdy przez dorosłych na tylnym siedzeniu pickupa na drogach. Jednak często w najlepszym interesie kierowcy jest zakazanie takiego zachowania, ponieważ może to narazić go na skrajne roszczenia cywilne w razie wypadku.